Spania dispune de o infrastructură extinsă şi foarte competitivă pe plan de circulaţie şi telecomunicaţie, o parte dintre acestea fiind în proprietatea statului, iar celelate pârţi în proprietate privată.
Autostrăzile şi şoselele de viteză sunt cele mai rapide, acestea ocolesc oraşele, sunt bine asfaltate, dispun de mai mult de două benzi pe ambele sensuri de circulaţie - sensurile fiind separate prin bordură sau scoar - şi fac legătura între cele mai mari oraşe. Pe unele dintre aceste autostrăzi se percep taxe de circulaţie. Şoselele sunt şi ele bine sfaltate, au una sau două benzi de circulaţie pe sens şi fac legătura între oraşe însă pe acestea viteza maximă permisă este mai mică. Drumurile înguste de caliatea a doua sunt neasfaltate şi sunt puţin mai greu de parcurse, pe acestea viteza de circulaţie este mult mai redusă. Să nu uităm nici de drumurile oreşene, care în general sunt bine asfaltate.

O trăime a străinilor ajunge în Spania cu avionul. Anual mai mult de 50 de milioane de turişti şi călători trec prin aeroporturile Spaniole. Importanţa circulaţiei aeriene fiind explicată prin aşezarea stategică a ţării din punct de vedere geografic şi atractivităţile turistice.
Toate oraşele mari au aeroport. Cel mai important este aeroportul Barajas din Madrid, urmat de aeroportul din Barcelona, legătura dintre ele fiind asigurată de o cursă locală care anual transportă mai mult de 2,5 milione de pasageri. Cursele care duc spre insulele Baleare şi insulele Canare sunt şi ele importante din punct de vedere al traficului foarte dens.

Marile oraşe dispun de o reţea extinsă de metrouri, care funcţionează 20 de ore pe zi, de regulă de la ora 6.00 până-n zori la ora 1.30. Prin reţeaua extinsă de autobuse se poate ajunge în orice oraş. Există autogări separate pentru cursele internaţionale, pentru cursele lungi şi cele scurte interurbane.

Cel mai comod dar şi cel costisitor mod de transport este taxiul

Trenul este şi el un mijloc de transport foarte popular în Spania. Reţeaua căilor ferate, oferă diferite servicii şi acoperă toată suprafaţa ţării. Există reţele de căi ferate locale, trenuri regionale care duc spre numeroase obiective, trenurile de viteză şi AVE-ul care face legătura între Madrid, Sevillá şi Lerida. Sunt în desfăşurare construirea altor linii de cale ferate pentru trenurile cu viteză cu traseele Lerida-Barcelona, Cordoba-Malaga, Madrid-Valladolid şi Madrid-Comunitatea Autonomă Valencia. Pentru mai multe detalii vizitati pagina http://www.renfe.com/EN/viajeros/index.html

Porturile maritime din Spania sunt foarte bine specializate. Cele mai active şi cele mai echipate docuri se găsesc în regiunile turistice. Cel mai mare volum de călători îl are portul din Tarifa, urmat de Mallorca, Valencia, Barcelona şi Tenerife. Portul de la Vigo are specific pescăresc (defapt toate oraşele de pe malul mării au porturi pescăreşti) iar porturile din Barcelona, Bilbao, La Coruña şi Gijón sunt de natură industrială. Există multe porturi destinate sporturilor maritime şi petrecerii timpului liber.